woensdag 6 juli 2016

Week 1: Wandelwoensdag

Hallo allemaal!

We zijn al woensdag! 's morgens komt de muziek door de box en is het wakker worden geblazen. Kleren aan en op naar de tuin voor de kampdansen, de animatoren zijn er klaar voor. Een stevig ontbijtje later is het op naar de pony's en honden.

SHETLANDER:
Onze wandeling naar de wei kennen we ondertussen al goed: door de bomen, over het brugje, over een tak, nog een brugje, door de poortjes en wachten achter de steen. Wie wil er pony's vangen? Ik, Ik, Ik,... Samen met Jorg, Julie, Jules, Chloë en Lotte vangen we de pony's om ze te kunnen borstelen. Iedereen krijgt zijn pony toegewezen, in een groepje van 3 of 4 zorgen we dat onze pony er op z'n best uitziet.

  • Filou ---- Lotte, Billie, Chloé
  • Fernando --- Max, Remi, Oskar-Billie
  • Jef --- Lot, Zanna, Julie
  • Molly --- Jorg, Jules, Sietse
  • Dirk --- Cassy, Pepijn, Lily
  • Puck --- Dauwke, Noa, Zias
  • Athletica --- Nina, Elena, Lotte
  • Frank --- Lena, Helena, Twan
  • Freddy --- Arend, Jule, Lizzie, Rielle
  • Vanessa --- Eva, Gloria, Renske, Koloman
Als onze pony's mooi geborsteld zijn, delen we de groep in 3 delen en is het tijd om te wandelen met onze pony's en er even op te zitten. Tijd voor het middageten, het zijn frietjes :)

Even tijd voor rust en ons goed insmeren tegen de zon. Nog snel even naar het toilet en weer op naar de pony's! Tijd voor de ponywandeling. We nemen 4 pony's uit de wei en gaan er een eindje mee wandelen. Molly, Dirk, Puck en Athletica dragen ons om beurten op hun rug naar de picknickplaats. 
Na een tijdje spelen op de twee bergen komen ook de kindjes van het hondenkamp aan. Onze sandwiches worden uitgedeeld en het is tijd voor het eten. Nog een lekker appeltje erbij en onze buikjes zijn weer gevuld. Tijd om weer te vertrekken naar de kamplocatie voor een douche en nog even spelen.
Enkele verhaaltjes en een snelle massage later was het tijd voor tanden poetsen en ons bedje. We gaan dromen van onze pony en de mooie wandeling door de velden. Slaapwel!

ENKELE UITSPRAKEN VAN ONZE SHETLANDKINDJES:
  • Renske: 'We zijn gaan picknicken en mijn lievelingspaard is Athletica. Ik viel bijna van mijn pony :o'
  • Lot: 'Mijn lievelingspony is Puck'
  • Max: 'Ik vind de paardjes leuk en mooi'
  • Arend: 'Ik vind het leuk op de berg'
  • Dauwke: 'Puck is een lieve pony'
  • Julie: 'Party!!! :)'
  • Cassy: 'Ik vind Jef de leukste'
  • Gloria: 'Ik vind het leuk!'
  • Helena: 'De diertjes/paardjes verzorgen was heel leuk.'
  • Noa: 'Leuk, Puck is mijn lievelingspony. Ik vind het ook leuk om de geitjes eten te geven. De frietjes waren lekker. Ik vond het dansen ook leuk.'
  • Zias: 'Naar de pony's gaan vond ik het leukste.'
  • Uitspraken zonder eigenaar: 
    • 'Ik kom eraan paardjes'
    • 'Ik heb een scheet van 15 minuten gelaten, oei nee 15 seconden denk ik.'
    • 'Is er al gebeld naar de sandwiches? Hallo, met de sandwich met hesp'
HONDEN:
Hey! Word eens wakker! Na de kampdansen, het ontbijt en het poetsen van onze tanden is het hop, hop, hop naar de hondenwei. Tijd om onze honden uit hun hokken te halen en de pootjes te strekken. We maken een snelle wandeling over de wei en leren hoe we onze honden moeten masseren. We komen te weten dat we onze honden best in de nek of over de buik aaien.
  • Wauda -- Daan & Noa
  • Saski -- Cédric & Femke
  • Frits -- Louise & Jérôme
  • Roda -- Xander & Jill
  • Charlie -- Florence
  • Lou -- Fleur & June
  • Snuf -- Renee
  • Quinto -- Luna & Lena
  • Bifi -- Caroline & Renee
  • Pepsi -- Flo & Lucca
  • Snoopy -- Nora & Minne
  • Ona -- Janne & Emily
  • Rex -- Nina & Ella
  • Swa -- Jinthe
Deze middag stonden er frietjes op het menu. Allemaal goed gegeten, even gerust en weer naar de honden. We gaan een grote wandeltocht maken door de boomgaarden en weien. Franky vertelt ons de meest bizarre verhalen tijdens het wandelen. Aangekomen bij de bergen zien we de kindjes van het shetlanderkamp al staan. We zetten ons neer met onze honden en gaan elk om beurt sandwiches eten. 
Na het eten gaan we terug naar de kamplocatie, de honden weer in de hokken, een douche, briefjes uitdelen en lezen, tandjes poetsen en bed in. Na een vermoeiende wandeling vallen we snel in slaap. We dromen over vandaag en morgen weer een toffe dag bij de honden op de planning.

Morgen is het alweer de laatste volledige dag. Een druk programma met onder andere een trouw :o Wij kijken er alvast naar uit!

Tot Blogs! 
de kindjes van hondenkamp,
de kindjes van shetlanderkamp
en de animatoren (Rik, Leen, Astrid, Lieselotte, Amber en Fien)


8 opmerkingen:

  1. Hallo! Bedankt voor het uitgebreide verslag, leuk om te lezen en te zien aan de foto's dat ze het naar hun zin hebben. Nog veel plezier daar en tot vrijdag. Dikke knuffel aan Zanna en Zias. Groetjes Carolien en Sven

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te lezen,en de foto's te zien super dikke knuffel aan Femke en jinte ende andere en natuurlijk de hondjes tot vrijdag 😉❤️😘😘 Petra Ivan en Matts

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk om kamp op deze manier te kunnen volgen. Bedankt ! Veel groetjes van.oma Trice aan Twan (shetland)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt allemaal erg leuk! Ook de foto's op FB zagen er tof uit! Vele groetjes aan Emily, Ella en Oona!!!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vele groetjes aan Nora en Snoopy. We kijken uit naar vrijdag !!!!

    Guy An en Arne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aan de ouders van Lena Van Dongen: ik heb hier een roos pulletje met haar naam in. Zelf mis ik een roze gilet...:)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo toen we thuiskwamen ontbrak ons een zak van onze dochter Cassy. Blauwe zak met opschrift "de nieuwe concessie de Haan aan zee", met ritssluiting waar paardenkledij,handdoeken en vuile kledij instak. Al de kledij is genaammerkt! Heeft iemand deze zak gezien! Bedankt voor Julie info. Mama van Cassy ELOY

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo,aan de ouders van Oscar Billie en koloman: ik heb een toilettas met zonnemelk tandpasta e.d.deze is per ongeluk bij de bagage van Zanna geraakt...mocht iemand van de organisatie dit lezen: hoe kunnen we de spullen terug bezorgen aub? Mvg Carolien

    BeantwoordenVerwijderen